Cxense Display

by:larm 2017 – Festival med streetfood

Mat og kultur har alltid gått hånd i hånd. Der folk samler seg til fest er et godt måltid like selvfølgelig som musikken. 2–4. mars arrangeres by:Larm 2017, en musikalsk fest i Oslo sentrum. På menyen står høyaktuelle artister, både nye og etablerte, samt deilig streetfood fra utvalgte foodtrucker.

– Kombinasjonen god musikk og god mat er uslåelig, og maten er en viktig del av totalopplevelsen på festival. Sammen med MatPrat ønsker vi å bidra til at norske festivaler blir enda bedre til å bruke matkultur som innhold, og ikke minst vil vi gjerne selv bli bedre på det å inkludere hovedstadens matkultur i egen festival, sier Øystein Ronander, arenaansvarlig i by:Larm og ansvarlig for mattilbudet på Slottsfjell-festivalen.

Foodtrucks med lammechivito

I fjor høst inngikk by:Larm og MatPrat et samarbeid, og første ledd i samarbeidet var matfestivalen ByLam som ble arrangert på Youngstorget høsten 2017. Her var musikken en viktig del av opplevelsen, sammen med en stor samling foodtrucker som alle serverte sin tolkning av streetfood med lammekjøtt.

Arrangementet ByLam ble en kjempesuksess allerede første året med flere tusen besøkende.

– Vi i MatPrat representerer den norske bonden, mens by:Larm er noe av det som best kjennetegner bylivet her i Oslo. Derfor føltes et samarbeid mellom oss helt naturlig, forteller kommunikasjonskonsulent i MatPrat, Siv Iren Moe.

Denne uken går musikkfestivalen by:Larm av stabelen, og MatPrat er på plass med egen foodtruck som serverer lammechivito, Uruguays nasjonalrett.

Mat og drikke som en del av underholdningen

Musikkfestivalen by:Larm er godt kjent for mange. Først og fremst som en av landets mest spennende musikkfestivaler, men også som en faglig arena for en samlet musikkbransje, et sted der bransjen møtes og sammen søker faglig oppdatering.

– Vi har hatt mange lange og fine diskusjoner om hvilken retning samarbeidet kan ta, og det er ikke til å komme utenom at det finnes et helt hav av muligheter. Men det som er helt sikkert er at mat og drikkekulturen vil bli en større del av selve underholdningen på musikkfestivaler, også her hjemme i Norge, avslutter Ronander.

MatPrat er kommunikasjonskonseptet til Opplysningskontoret for egg og kjøtt. Gjennom MatPrat bidrar vi med matinspirasjon, -informasjon og -kunnskap. MatPrat er merkenøytralt og vi jobber på oppdrag fra den norske egg-og kjøttproduserende bonden.

Flere artikler