Cxense Display

Sender nordmenn på ferie

Sommeren er i anmarsj, og tradisjonen tro gjennomfører Coca-Cola en sommerkampanje. I år velger de en ny vri, og sender nordmenn på ferie.

I år gjør Coca-Cola en ny vri på populære «Share a Coke»; kampanjen der de byttet ut den ikoniske logoen med norske personnavn på flaskeetikettene. Også i sommer fjerner de logoen, men denne gangen erstattes den med navnene på nordmenns favorittreisemål – både i Norge, Europa og rundt om i verden, alt fra Ålesund og Geiranger til Miami, Maldivene og Zanzibar.

I løpet av mai og juni vil én person i uken vinne en tur til et av disse reisemålene. Til sammen blir det ti vinnere, første trekning ble foretatt 8. mai.

– I år engasjerer vi publikum ved å gi dem muligheten til å vinne en tur til sitt drømmereisemål. Tanken er at vi skal prøve å skape en form for morsom skattejakt. Vi vil at folk skal lete etter sin drømmedestinasjon, litt på samme måte som da «alle» lette etter sitt navn på en flaske under «Share a Coke»-kampanjen. Forskjellen nå er at man faktisk kan vinne en tur til reisemålet man velger. Det finnes jo ikke noe bedre enn å dele en iskald Coca-Cola under blå feriehimmel og stekende sol, sier Line Sjøthun, Brand Manager i Coca-Cola Norge.

Enkelt å delta

For å delta må man ha en Coca-Cola med en kampanjeetikett, altså en etikett med navnet på et reisemål. Disse etikettene finnes på halvlitersflaskene med Coca-Cola classic, Coca-Cola zero sugar og Coca-Cola light, i tillegg til halvannenliterflaskene med Coca-Cola classic og Coca-Cola zero sugar.

Ved å benytte URL-adressen på etiketten, kommer man til nettsiden for konkurransen. Der registrerer man seg, og skriver inn koden man finner under korken. I løpet av noen dager får man vite om man har vunnet en drømmereise, siden det trekkes én vinner ukentlig.

All konkurranseinfo – og full oversikt over reisemål – står på coke.no/sommer.

CokeTV Beach House

I tillegg til de andre reisepremiene, vil det kåres en vinner av en reise til «CokeTV Beach House» på Ibiza, der Coca-Cola arrangerer et eksklusivt event – CokeTV Beach House Experience.

– En heldig vinner får ta med seg en gjest og tilbringe en helg med deres favorittstjerne fra CokeTV på YouTube. For å vinne denne premien må man se etter flaskene som har «Ibiza» på etiketten, siden det er der eventet finner sted, avslutter Line Sjøthun, Brand Manager i Coca-Cola Norge.

Flere artikler