Cxense Display

FastFood 1/2017

NYTT NUMMER: Tomas Moen og Circle K Strandtorget har som første teststasjon i kjeden solgt nystekt pizza for 1,5 millioner kroner det siste året.

Papirutgaven av FastFood kommer ut seks ganger i året. I utgave 1/2017 kan du lese om følgende:

KJEDEDRIFT

Pizza-suksess i Lillehammer
Tomas Moen og Circle K Strandtorget har som første teststasjon i kjeden solgt nystekt pizza for 1,5 millioner kroner det siste året. Det åpner for at flere stasjoner følger i samme fotspor.
– På de mest travleste dagene har vi rundt 350 kunder i timen, sier Moen.

Utvider pizzakonseptet
Circle K satser på fersk pizza til travle kunder på farten. Nå står nye stasjoner for tur.

 

 

 


SMAK 2017

I denne utgaven finner du mye interessant stoff om den kommende messen. Vi gir også et solid svar på hva conveniencebransjen egentlig består av.

Her er noen smakebiter på hva du kan lese om:

Tidenes første NM i burger
I disse dager lades det opp til Norgesmesterskap i burger. Konkurransen strekker seg over to dager, med semifinale torsdag 9. februar og finale fredag 10. februar.

Convenience: En ny bransje vokser fram
På Smak 2017 er convenience definert som en av hovedmålgruppene. Men hva er convenience? La oss forklare begrepet slik det har utviklet seg fram til i dag.

Convenience: – En stor og viktig målgruppe på Smak 2017
Utstillerne på Smak 2017 vil bli mye mer synlige enn på tidligere Smak-messer for den fremvoksende bransjen convenience.

Flere SMAK-nyheter:

  • Burger-seminarer: Hvorfor er burger blitt en snakkis?
  • Norgesmesterskap i pizza-baking
  • Kaffebarene – Det nye treffstedet
  • Bare gå uten å betale
  • Narvesen begynner å ligne en C-store
  • Bensinstasjonen: C-Stores ved veien
  • Fra Statoil til Circle K – Superglobal og superlokal
  • Merkevaren heter ré:al
  • Fra TigerButikk til Deli de Luca: Mat og drikke-destinasjoner
  • Best Stasjon – Kjøpmenn med stor frihet
  • Reitangruppen med ny norsk bensinstasjonskjede
  • McDonald’s: Quick service Restauranter – ikke fast food
  • Egon: Norges mest suksessrike restaurantkonsept
  • Spektakulær veikro
  • Starbucks som fast casual
  • Tar Philly Steak Sandwich til Norge
  • Gatekjøkken i en ny tid:  MIX-kjeden og JaFs
  • Pizza: Norges nye nasjonalrett
  • Ryddig kebabsjappe
  • Faglig påfyll på SMAK

Oversikter:
Utstillere på SMAK 2017
Konkurranser på SMAK 2017


NYTT OM TALL

Et stort uforløst potensiale i bransjen
Orkla Foods har undersøkt hvilke barrierer som finnes i convenience markedet. Tallene viser at 6 av 10 sjeldent handler mat i kanalen.


LUNSJ MED FRODE OPHEIM

Comeback i Convenience
Frode Opheim har gjort comeback i Reitan Convenience i november. Som ny regionssjef i Narvesen Sør- Vest, styrer han 67 Narvesen-butikker som samlet sett hadde en omsetning på over fem hundre millioner kroner i 2015.


BURGERTILBEHØR

– Vi lager mat med kjærlighet
Hamburgermenyen er blitt en attraksjon i seg selv i bowlingen. Tilbehøret bidrar til det lille ekstra.


LEDERARTIKKEL

Dypdykk i smak
Om kort tid er det gode smaker på alles lepper som gjelder. På SMAK 2017 får vi boltre oss de mest sanseligste mat-opplevelsene. Ifølge arrangøren rigges det opp til Nordens største messe i sitt slag, med flere titalls tusen besøkende.
Les lederartikkelen her


FASTE SIDER

Produkter
Flere sider med produktnyheter

Bransjenytt
Flere sider med bransjenyheter

Leverandørguide
Se nettutgaven her


FastFood kommer ut seks ganger årlig og setter søkelys på dagens og morgendagens serveringssteder for travle mennesker.

Les mer om bladet

Bestill abonnemnent

Last ned bladet elektronisk


Lagre

Lagre

Lagre

Lagre

Lagre

Lagre

Lagre

Lagre

Lagre

Lagre

Lagre

Lagre

Flere artikler