Cxense Display

Starbucks tilbake med Pumpkin Spice Latte

Når en gruppe Starbuksmedarbeidere møttes for å utvikle en ny, espressobasert høstdrikk, visste man ikke at det skulle bli en trend langt utover en ny kaffedrikk på menyen.

Starbucks introduserte Pumpkin Spice Latte i 2003, og har siden solgt mer enn 350 millioner globalt. Det gjør høstdrikken til selskapets mest populære sesongutgivelse.

– Ingen kunne på forhånd forutsi hvilken suksess denne drinken ville få da den først ble introdusert, sier Désirée Oscarsson, Head of Marketing i Starbucks Sweden & Norway.

– Pumpkin Spice Latte lever tydelig sitt eget liv. Vi er veldig stolte over at vi igjen kan tilby våre fans denne ikoniske høstdrinken i alle butikkene våre for en begrenset periode.

Over 14 år har PSL blitt en årlig tradisjon både hos Starbucks. Denne uken returnerer klassikeren til Starbucks’ butikker rundt om i landet, og i over 50 land rundt om i verden.

Laget på ekte gresskar er PSL en perfekt kombinasjon av utsøkt espresso, skummet melk og varme høstkrydder med bl.a. kanel, ingefær, muskat og nellik.

Drikken toppes til slutt med krem og pumpkin sprice topping. Kombinasjonen er blitt et ikon for Starbucks.

Om Starbucks 
Starbucks har siden 1971 levert arabica kaffe av høyeste kvalitet. I dag har Starbucks kaffebarer verden rundt, og er en av verdens fremste forhandlere av kaffe. Gjennom et urokkelig fokus på kvalitet, forplikter Starbucks seg til å levere kundene den unike Starbucks Experience hver dag, gjennom hver eneste kopp. Les mer på www.starbucks.no.


Flere artikler